Stitch Fix (SFIX) je zaujímavá americká spoločnosť poskytujúca personalizované služby online. V realite to znamená, že vďaka bohatému a rastúcemu objemu podrobných údajov o preferenciách klientov (viac ako 90 zmysluplných údajových bodov), tovaroch, algoritmoch a ľudských úsudkoch, navrhne spoločnosť klientovi jedinečné oblečenie, ktoré uvidí, až keď mu bude doručené, pričom môže vrátiť tie o ktoré nemá záujem. Algoritmus taktiež pracuje s predikciou nákupného správania, prognózy dopytu a optimalizácie zásob. Výsledkom je, čím viac si zákazníci objednajú pomocou SFIX-u a poskytnú spätnú väzbu, tým viac bude algoritmus „inteligentnejší.“ To následne zlepšuje presnosť odporúčaní SFIX-u, konverziu klientov a taktiež ich udržanie.
Kto má informácie vyhrá
Štúdia spoločnosti Forbes uviedla, že zákazníci utratia o 48% viac, keď sú ich nákupy prispôsobené na mieru. Navyše 57% nakupujúcich online je ochotných zdieľať osobné informácie so značkou, ak to prospieva ich zážitkom z nakupovania.
Tento, pred pár rokmi priam neuveriteľný spôsob nákupu ukazuje, že kto má dáta a dokáže ich efektívne vyhodnotiť, môže sa rýchlo a efektívne prispôsobovať trhu. Ak si budú chcieť maloobchodníci udržať konkurenčnú výhodu, budú sa musieť dozvedieť správanie svojich zákazníkov pri prehliadaní, predchádzajúcich činnostiach, histórii nákupov a demografických údajoch. Čím viac informácií budú mať, tým lepšie.
Ukazovatele spoločnosti
Aktívni užívatelia za posledný kvartál vzrástli o 10% na takmer 3,8 milióna. Hlavným motorom bol pôsobivý konverzný pomer, takmer 80% nováčikov si zakúpilo aspoň jednu položku v rámci svojej prvej objednávky využitím SFIX-u a následne ho použilo aj pri druhej. Tento konverzný pomer je najvyšší za posledných päť rokov, čo odráža schopnosť spoločnosti získavať, uspokojovať potreby a odhadnúť preferencie klienta hneď na začiatku.
Na základe priam neuveriteľného ročného rastu ceny akcií o viac ako 150%, ktoré vykázala spoločnosť za posledný rok sa zdá, že Stitch Fix zvládla kúzlo tejto prispôsobenej online cesty v ktorej sú najdôležitejšie údaje.
So spustením nového programu Stylist Ambassador/Influencer sa úloha stylistov tiež postupne vyvíja od individuálneho štýlu založeného na výstupe algoritmu smerom k vysielaniu štýlových tipov a obsahu na sociálnych sieťach. Toto umožňuje stylistom prilákať viac fanúšikov a zároveň zužitkovať stúpajúci trend ovplyvňujúceho marketingu.
Aj napriek tomu, že by veľa analytikov povedalo, že spoločnosť je nadhodnotená, ale pri pohľade na pomerový ukazovateľ EV/Sales (hodnota spoločnosti k tržbám), ktorý je na 3 násobku fiškálneho roku 2021, môžeme oproti ostatným technologickým spoločnostiam v sektore hovoriť o podhodnotení. Vďaka novému CEO (bývalý CFO Amazonu) môžeme očakávať ešte veľa zaujímavých nápadov rozšírenia spoločnosti a taktiež potenciálny short squeeze (uzatváranie pozícii na pokles investormi z dôvodu zvyšujúcich sa nákladov na držanie krátkych pozícií), ktorý je v súčasnosti na úrovni 36%, môže nastať postupné uzatváranie krátkych pozícií, čo bude znamenať rast akcií spoločnosti.
Celá debata | RSS tejto debaty